Jak przekonać szefa do współpracy z agencją SEO?

Jak przekonać szefa do współpracy z agencją SEO?
Nie każdy szef rozumie, dlaczego pozycjonowanie stron jest takie ważne. Jak przekonać swoich przełożonych, że współpraca z agencją SEO to dobre rozwiązanie? Dowiedz się, czym jest ROI i wykorzystaj konkretne argumenty. Poznaj fakty na temat skuteczności optymalizacji witryn i podziel się nimi ze swoim szefem.

Marketing musi przynosić efekty

Każda firmowa inwestycja musi mieć jakieś uzasadnienie. To całkiem rozsądne i naturalne podejście. Marketing posługuje się swoimi miarami efektywności. Należy do nich między innymi wskaźnik ROI. Jest to współczynnik zwrotu inwestycji. Opiera się na prostym fakcie, według którego im wyżej strona znajduje się na liście propozycji w wyszukiwarce Google, tym częściej jest klikana. Każda pozycja ma określony współczynnik klikalności. Drugie miejsce uzyskuje 11%, a trzecie 7%. Choć wydaje się, że różnica jest mała, wystarczy przeliczyć ją na pieniądze, by dostrzec powód popularności SEO.

Jak wyliczyć ROI?

Do określenia zysków przynoszonych przez wyszukiwarkę trzeba wziąć pod uwagę kilka danych. Przeanalizuj:
  • liczbę organicznych wejść na Twoją stronę,
  • procent konwersji,
  • zyski ze sprzedaży produktów.
Do liczby wejść na Twoją witrynę możesz doliczyć współczynnik klikalności, jaki wiąże się z określoną pozycją w Google. Następnie pomnóż wynik przez procent konwersji i zysk ze sprzedaży towaru pozycjonowanego danego frazą. Zmiana pozycji o jedną wyżej może przynieść nawet 20 000 złotych zysku rocznie.

Rozmowa z szefem

Zanim zaczniesz rozmowę ze swoim przełożonym, przygotuj wszystkie dane. Policz, ile Twoja firma traci na braku działań SEO. ROI będzie w tym bardzo pomocne. Gdy przedstawisz konkretne informacje i twarde dane, osoby decydujące o budżecie będą musiały naprawdę zastanowić się nad Twoją propozycją. Warto podkreślić, że samodzielne pozycjonowanie stron nie przynosi takich efektów jak współpraca z doświadczoną agencją SEO. Marketing to bardzo dynamiczna dziedzina i można podzielić ją na różne specjalizacje. Eksperci od optymalizacji witryn muszą:
  • regularnie śledzić zmiany związane z pracą robotów wyszukiwarek Google i ich algorytmami,
  • mieć dostęp do profesjonalnych narzędzi do wyszukiwania fraz pod SEO,
  • dobrze orientować się w standardach rynku i działaniach konkurencji,
  • zająć się linkowaniem zewnętrznym, do którego potrzebne są stosowne miejsca do publikacji treści.
Dzięki prawidłowemu pozycjonowaniu można zwiększyć zyski ze sprzedaży i wyróżnić się wśród konkurencji. Jeśli przedstawisz to w taki sposób, szef na pewno zrozumie, dlaczego ROI jest współczynnikiem, który każdy powinien znać.

Marketing sieciowy i działania SEO

Wyliczenie klikalności i konwersji strony to podstawa współczesnego marketingu. Pokaż przełożonym, że agencja SEO to solidny partner biznesowy, a inwestycja w pozycjonowanie witryn naprawdę się opłaca.